سفارش تبلیغ
صبا ویژن























***شبکه و کامپیوتر***

شبکه موتورهای جستجو

  
 موتورهای جستجوگر

 تفاوت اصلی این دو گروه نیز در نحوه تشکیل پایگاه داده و جمع آوری اطلاعات  آنهاست. در فهرست ها، اینکار به عهده انسان است اما در موتورهای جستجوگر  جمع آوری اطلاعات پایگاه داده را نرم افزارها انجام می دهند. دانستن تفاوت  کار این دو گروه بسیار مهم است زیرا هر یک از آنها به گونه ای متفاوت با  سایت شما رفتار می نمایند. فهرست  هرگز از وجود سایت شما اطلاع نمی یابد مگر زمانی که شخصی آن را به وی  معرفی نماید. بعد از معرفی است که ویراستار آن فهرست به سایت شما مراجعه  نموده، در صورت رعایت قوانین فهرست و انتخاب گروه مناسب، سایت شما را به  پایگاه داده فهرست اضافه می نماید.

 اما در موتورهای جستجوگر وضع به گونه ای دیگر است؛ موتور جستجوگر می تواند از وجود سایت شما اطلاع   یابد، اگر راه ورود آن فراهم شده باشد. در واقع نرم افزار موتور جستجوگر هر لحظه در حال وبگردی و به روز رسانی اطلاع قدیمی و همینطور افزودن اطلاعات جدید به پایگاه داده موتور جستجوگر است. شما باید سایت خود را  با عنوان و توضیحی مناسب به فهرست ها معرفی نمایید و بهترین گروه ممکن را برای سایت خود در نظر بگیرید.  این کار بسیار مهم است زیرا عموما فهرست ها همین عنوان و توضیح را به همراه آدرس صفحه اول سایت تان در پایگاه داده خود قرار می دهند.

راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟

این راه چیزی جز یک پیوند از سایت های دیگر نیست. اگر می خواهید موتور جستجوگر را به میهمانی سایتتان دعوت کنید باید راه را هم به وی نشان دهید و وی آدرس سایت شما را بداند. موتور جستجوگر بهانه های بسیاری برای نپذیرفتن این دعوت دارد، زیرا در همان لحظه به سایت های بسیار دیگری هم دعوت شده است! بنابراین باید در آدرس دادن نهایت دقت را انجام دهید. برای روشنتر شدن موضوع، چگونگی کارکرد موتور جستجوگر را با هم بررسی می کنیم:

 

 موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟

طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.

حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر اگر تعداد نتایج جستجو 1000 مورد باشد، سایت رده اول مرتبط ترین و سایت رده 1000 کم ارتباط ترین سایت به موضوع جستجو شده می باشد.

به عنوان مدیر سایت، جنتلمن باشید و به موتور جستجوگر خصوصا گوگل همانند احترام کنید! پیوندی هم که شما با آن موتور جستجوگر را به پارتی سایت تان دعوت می کنید، بسیار مهم است. همواره پیوند به سایت تان را در سایت (صفحات) مهم دیگر قرار دهید تا موتور جستجوگر نه یکبار که چندین بار به سایت شما از آن طریق مراجعه کند . موتور جستجوگر، کافیست که آدرس سایت شما را یاد بگیرد. آنوقت می توانید مطمئن باشید که هر ماه حداقل یکبار بدان مراجعه می کند. اما اگر پیوندهای سایتتان در سایتهای معتبر و مهمی باشند آنوقت بیش از یکبار در ماه و حتی هر چند روز یکبار بدان مراجعه می کند پیوند دادن و پیوند گرفتن امروزه مقوله ای بسیار جدی میان مدیران سایت هاست. شاید هر روزه میلیونها پست الکترونیک فقط برای این موضوع میان مدیران سایتها رد و بدل می شود. البته مدیران سایت ها نیز خسیس شده اند و به سادگی لینک نمی دهند. به سایت شما لینک نمی دهند تا زمانی که به سایت آنها لینک ندهید: به من لینک بده تا من به تو لینک بدهم! شما هم باید موضوع پیوندها را جدی بگیرید و تعداد پیوندهای به سایت تان را افزایش دهید . در سایت تان حتما صفحه ای را برای لینک دادن به سایتهای دیگر، اختصاص دهید اگر سایتی محتوای مناسبی دارد، حتما به آن لینک بدهید حتی اگر از شما درخواست هم نکرده باشد. با اینکار شما به طبیعت اینترنت احترام می گذارید و همچنین منابع مفید را به کاربران سایت تان معرفی می نمایید.                                                                          

 از سایت هایی لینک بگیرید که به محتوای سایتتان ارتباط دارند لینک ها را تنها برای صفحه اول سایتتان درخواست نکنید.                                                

  برای لینک گرفتن از سایت های با ارزش، وقت صرف کنید.
نقشه سایت (Sitemap) چیست؟                                   

موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، از نرم افزاری به نام روبوت یا اسپایدر (عنکبوت) برای جمع آوری اطلاعات موجود در وب استفاده می کنند. آنها به محض اینکه سایتی را پیدا کردند، متن صفحات را می خوانند و لینک ها را دنبال می کنند. همه مدیران سایتها تلاش می کنند تا میزان مراجعه عنکبوت به سایت و زمان حضور آن در سایت خود را افزایش دهند. هر چه عنکبوت بیشتر به سایت مراجعه کند، بهتر است زیرا همواره از آخرین تغییرات اعمال شده در محتوای سایت با خبر می شود.

با بکارگیری تکنیکی که در زیر معرفی شده است شما می توانید با عنکبوت گوگل مهربان تر باشید تا شانس حضور موثرتر سایت تان در نتایج جستجوی گوگل افزایش یابد. برای این کار شما فایلی با نام sitemap.xml می سازید و در روت سایت خود قرار می دهید.

 

ارایه از : محمٌدرضا سیردانی

پست الکترونیکی نویسنده : mr.sirdani@yahoo.com

منبع اینترنتی :  

www.mrsirdani.parsiblog.com

www.mrsirdani.persiangig.com

منابع مقاله :

Sisco

Microrayaneh.com

Google.com

 


نوشته شده در دوشنبه 90/1/29ساعت 12:12 صبح توسط محمٌدرضا سیردانی نظرات ( ) |

ج  - Indexer (بایگانی کننده

تمام  اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر در اختیار ایندکسر قرار می گیرد. در  این بخش اطلاعات ارسالی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و به بخش های  متفاوتی تقسیم می شوند. تجزیه و تحلیل بدین معنی است که مشخص می شود  اطلاعات از کدام صفحه ارسال شده است، چه حجمی دارد، کلمات موجود در آن  کدامند، کلمات چندبار تکرار شده اند، کلمات در کجای صفحه قرار دارند و   ...

در حقیقت ایندکسر، صفحه را به پارامترهای آن خرد می کند و تمام این پارامترها را به یک مقیاس عددی تبدیل می کند تا سیستم رتبه بندی بتواند پارامترهای صفحات مختلف را با هم مقایسه کند. در زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات، ایندکسر برای کاهش حجم داده ها از بعضی کلمات که بسیار رایج هستند صرفنظر می کند. کلماتی نظیر a ، an ، the ، www ، is و ... . از این گونه کلمات هستند.

د - DataBase (پایگاه داده

تمام داده های تجزیه و تحلیل شده در ایندکسر، به پایگاه داده ارسال می گردد. در این بخش داده ها گروه بندی، کدگذاری و ذخیره می شود. همچنین داده ها قبل از آنکه ذخیره شوند، طبق تکنیکهای خاصی فشرده می شوند تا حجم کمی از پایگاه داده را اشغال کنند. یک موتور جستجوگر باید پایگاه داده عظیمی داشته باشد و به طور مداوم حجم محتوای آن را گسترش دهد و البته اطلاعات قدیمی را هم به روز رسانی نماید. بزرگی و به روز بودن پایگاه داده یک موتور جستجوگر برای آن امتیاز محسوب می گردد. یکی از تفاوتهای اصلی موتورهای جستجوگر در حجم پایگاه داده آنها و همچنین روش ذخیره سازی داده ها در پایگاه داده است.

و- Ranker (سیستم رتبه بندی

بعد از آنکه تمام مراحل قبل انجام شد، موتور جستجوگر آماده پاسخ گویی به سوالات کاربران است. کاربران چند کلمه را در جعبه جستجوی (Search Box) آن وارد می کنند و سپس با فشردن Enter منتظر پــاسخ می مانند. برای پاسخگویی به درخواست کاربر، ابتدا تمام صفحات موجود در پایگاه داده که به موضوع جستجو شده، مرتبط هستند، مشخص می شوند. پس از آن سیستم رتبه بندی وارد عمل شده، آنها را از بیشترین ارتباط تا کمترین ارتباط مرتب می کند و به عنوان نتایج جستجو به کاربر نمایش می دهد.

حتی اگر موتور جستجوگر بهترین و کامل ترین پایگاه داده را داشته باشد اما نتواند پاسخ های مرتبطی را ارایه کند، یک موتور جستجوگر ضعیف خواهد بود. در حقیقت سیستم رتبه بندی قلب تپنده یک موتور جستجوگر است و تفاوت اصلی موتورهای جستجوگر در این بخش قرار دارد. سیستم رتبه بندی برای پاسخ گویی به سوالات کاربران، پارامترهای بسیاری را در نظر می گیرد تا بتواند بهترین پاسخ ها را در اختیار آنها قرار دارد.

حرفه ای های دنیای به طور خلاصه از آن به Algo (الگوریتم) یاد می کنند. الگوریتم، مجموعه ای از دستورالعمل ها است که موتور جستجوگر با اعمال آنها بر پارامترهای صفحات موجود در پایگاه داده اش، تصمیم می گیرد که صفحات مرتبط را چگونه در نتایج جستجو مرتب کند. در حال حاضر قدرتمندترین سیستم رتبه بندی را گوگل در اختیار دارد.

می توان با ادغام کردن اسپایدر با کراولر و همچنین ایندکسر با پایگاه داده، موتور جستجوگر را شامل سه بخش زیر دانست که این گونه تقسیم بندی هم درست می باشد:

کراولر 


بایگانی

 
سیستم رتبه بندی

تذکر- برای سهولت در بیان مطالب بعدی هر گاه صحبت از بایگانی کردن (شدن) به میان می آید، مقصود این است که صفحه تجزیه و تحلیل شده و به پایگاه داده موتور جستجوگر وارد می شود.

موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟

اگر شما سایت جدیدی را طراحی می کنید و یا قصد طراحی مجدد سایتتان را دارید، دانستن اینکه موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟ کاربران مخاطب شما چگونه جستجو می کنند؟ و بهترین روش طراحی وب سایت تان چیست؟ از همان ابتدا می تواند صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان و هزینه شما ایجاد کند.

جستجوگران، بینندگان تصادفی نیستند. زمانی که آنها یک سری از کلمات را جستجو می کنند، به معنای آنست که آنها کالا یا خدماتی را می خواهند. لذا ترافیکی که به کمک موتورهای جستجوگر در سایت شما ایجاد می شود به معنای مراجعه گروه کاربران مخاطب به سایت شماست.

بسیار گفته شد که کاربران جستجو می کنند لذا بجا خواهد بود که روشن نماییم اصولا با چه ابزاری می توان در وب به جستجو پرداخت. خدمات جستجویی که در وب ارایه می شود را می توان در دو گروه اصلی دسته بندی نمود:

 


نوشته شده در دوشنبه 90/1/29ساعت 12:11 صبح توسط محمٌدرضا سیردانی نظرات ( ) |

موتور جستجو چگونه کار می کند؟

وقتی جستجویی در یک  موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود، کاربران در واقع نتیجه  کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجوگر قبلا پایگاه  داده اش را آماده کرده است و این گونه نیست که درست در همان لحظه جستجو،  تمام وب را بگردد. بسیاری از خود می پرسند که چگونه ممکن است گوگل در کمتر  از یک ثانیه تمام سایت های وب را بگردد و میلیون ها صفحه را در نتایج  جستجوی خود ارایه کند؟  

گوگل و هیچ موتور جستجوگر دیگری توانایی انجام این کار را ندارند. همه آنها در زمان پاسخ گویی به جستجوهای کاربران، تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می پردازند و نه در وب! موتور جستجوگر به کمک بخش های متفاوت خود، اطلاعات مورد نیاز را قبلا جمع آوری، تجزیه و تحلیل می کند، آن را در پایگاه داده اش ذخیره می نماید و به هنگام جستجوی کاربر، تنها در همین پایگاه داده می گردد 

 بخش های مجزای یک موتور جستجوگر عبارتند از :

• Spiderیا عنکبوت

 
• Crawler
یا خزنده

 
• Indexer
یا بایگانی کننده


• Database
یا پایگاه داده


• Ranker
یا سیستم رتبه بندی


الف- Spider (عنکبوت

اسپایدر یا روبوت (Robot)، نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز یک موتور جستجوگر را بر عهده دارد. اسپایدر به صفحات مختلف سر می زند، محتوای آنها را می خواند، لینکها را دنبال می کند، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند و آن را در اختیار سایر بخش های موتور جستجوگر قرار می دهد. کار یک اسپایدر، بسیار شبیه کار کاربران وب است. همانطور که کاربران، صفحات مختلف را بازدید می کنند، اسپایدر هم درست این کار را انجام می دهد با این تفاوت که اسپایدر کدهای HTML صفحات را می بیند اما کاربران نتیجه حاصل از کنار هم قرار گرفتن این کدها را. index.html  

اما یک اسپایدر آنرا چگونه می بیند؟
برای این که شما هم بتوانید دنیای وب را از دیدگاه یک اسپایدر ببینید، کافی است که کدهای HTML صفحات را مشاهده کنید.

آیا این دنیای متنی برای شما جذاب است؟ اسپایدر، به هنگام مشاهده صفحات، بر روی سرورها رد پا برجای می گذارد. شما اگر اجازه دسترسی به آمار دید و بازدیدهای صورت گرفته از یک سایت و اتفاقات انجام شده در آن را داشته باشید، می توانید مشخص کنید که اسپایدر کدام یک از موتورهای جستجوگر صفحات سایت را مورد بازدید قرار داده است. یکی از فعالیت های اصلی که در SEM انجام می شود تحلیل آمار همین دید و بازدیدها است.

اسپایدرها کاربردهای دیگری نیز دارند، به عنوان مثال عده ای از آنها به سایت های مختلف مراجعه می کنند و فقط به بررسی فعال بودن لینک های آنها می پردازند و یا به دنبال آدرس ایمیل (Email) می گردند.

ب- Crawler (خزنده

کراولر، نرم افزاری است که به عنوان یک فرمانده برای اسپایدر عمل می کند. آن مشخص می کند که اسپایدر کدام صفحات را مورد بازدید قرار دهد. در واقع کراولر تصمیم می گیرد که کدام یک از لینک های صفحه ای که اسپایدر در حال حاضر در آن قرار دارد، دنبال شود. ممکن است همه آنها را دنبال کند، بعضی ها را دنبال کند و یا هیچ کدام را دنبال نکند.

کراولر، ممکن است قبلا برنامه ریزی شده باشد که آدرس های خاصی را طبق برنامه، در اختیار اسپایدر قرار دهد تا از آنها دیدن کند. دنبال کردن لینک های یک صفحه به این بستگی دارد که موتور جستجوگر چه حجمی از اطلاعات یک سایت را می تواند و می خواهد در پایگاه داده اش ذخیره کند. همچنین ممکن است اجازه دسترسی به بعضی از صفحات به موتورهای جستجوگر داده نشده باشد.

شما به عنوان دارنده سایت، همان طور که دوست دارید موتورهای جستجوگر اطلاعات سایت شما را با خود ببرند، می توانید آنها را از بعضی صفحات سایت تان دور کنید و اجازه دسترسی به محتوای آن صفحات را به آنها ندهید. موتور جستجو اگر مودب باشد قبل از ورود به هر سایتی ابتدا قوانین دسترسی به محتوای سایت را (در صورت وجود) در فایلی خاص بررسی می کند و از حقوق دسترسی خود اطلاع می یابد. تنظیم میزان دسترسی موتورهای جستجوگر به محتوای یک سایت توسط پروتکل Robots انجام می شود. به عمل کراولر ، خزش (Crawling) می گویند.

 


نوشته شده در دوشنبه 90/1/29ساعت 12:9 صبح توسط محمٌدرضا سیردانی نظرات ( ) |

موتور جستجو چگونه کار می کند

چگونه گوگل در کمتر  از یک ثانیه به سوالات ما پاسخ می دهد؟ مگر گوگل می تواند در این مدت  کوتاه در تمام وب بگردد؟

موتور جستجوگر نیز می تواند از راههای متفاوتی به یک سایت وارد شود. این راهها همان لینکها هستند. موتور جستجوگر برای خواندن صفحات سایت مجوزهای لازم و محدودیتها را در فایل ROBOTS.TXT بررسی می کند. هر چند که می تواند آن مجوزها را به طور کلی نادیده بگیرد. موتور جستجوگر می تواند انواع فایل را بخواند: فایل DOC، PDF، HTML، PHP و ... شب به سایت سر بزند و یا روز. گاهی هم که به سایت سر می زند با دست خالی بر می گردد زیرا سرور سایت جواب نمی دهد و سایت موقتا و یا برای همیشه فعال نیست.

موتور جستجوگر نیز بعد از خواندن محتوای سایت بخشهای زاید را دور می ریزد (کلمات بنجل) و بقیه را با خود می آورد، گروه بندی می کند، فشرده سازی می کند و در پایگاه داده اش قرار می دهد تا بعدا از آن استفاده نماید.
موتور جستجوگر هم اگر بهترین اطلاعات را در اختیار داشته باشد اما نتواند پاسخ های خوبی به سوالات کاربران بدهد، موتور جستجوی محبوب کاربران وب نخواهد بود.

برداشتهای فنی :
                                                                                                  

1.سایت شما نباید منطقه حفاظت شده باشد.
از سایتهای دیگر بخواهید که به شما لینک کنند. ساختار سایت را به گونه ای طراحی و تدوین کنید که موتور جستجوگر به راحتی بتواند به بخشهای مختلف آن سر بزند. اگر شکارچی سرخود راهی شرق نمی شود تا منطقه ای حفاظت شده در آن سو بیابد موتور جستجوگر نیز تا راهی (لینکی) به سایت شما نداشته باشد روانه آن نمی شود.                                                             

 2.مجوز لازم را به موتور جستجوگر بدهید.
سایت طراحی شده است که اطلاعاتی عرضه کند بنابراین ضرورتی ندارد دسترسی به آنها را محدود کنید. پس با دقت فایل robots.txt سایت خود را تهیه کنید. حتی اگر سایت شما محدودیتی ندارد این فایل را تهیه کنید و در سایت خود قرار دهید. حالا سایت شما حرفه ای تر است چون برای خود قانون دارد!                                                                                                       

  3. در انتخاب میزبان وب سایت خود دقت کنید.
وب سایت شما باید همواره در دسترس باشد تا موتور جستجوگر بتواند با مراجعه به آن فایلهای مختلف را شکار کند.                                                                                                 

  4.راه ورود به سایت شما تنها صفحه اول آن نیست!
اشتباه بسیاری از مدیران این است که تمام لینکها را به صفحه اول سایت خود ارجاع می دهند. اگر از سایت های دیگر لینک درخواست می کنید به صفحات داخلی سایتتان نیز لینک کنید. صفحه اول سایت ها معمولا محتوای کمی دارد و شانس کسب رتبه بالا را کاهش می دهد.      

 5.هر موتور جستجوگری مهم نیست.
وقت خود را با تمرکز بر روی موتورهای جستجوگر غیر مهم تلف نکنید. آنها هیچ ارزشی برای سایتان ندارند زیرا ترافیک ناشی از آنها در عمل برابر صفر است. گوگل، یاهو، MSN و ASK در اغلب موارد کافی اند.


نوشته شده در دوشنبه 90/1/29ساعت 12:6 صبح توسط محمٌدرضا سیردانی نظرات ( ) |

مفاهیم و اصطلاحات موتورهای جستجوگر

قبل از شروع  گفتگو درباره هر موضوعی نیاز به آن است که مفاهیم اولیه و اصطلاحات رایج  در آن موضوع، بیان شود تا طرفین گفتگو راحت تر به منظور یکدیگر پی ببرند  . برخی از مفاهیم و اصطلاحات حوزه   SEO در این مقاله شــرح داده شده است  .

Spider,crawler,robot

نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات سایتهای مختلف را بر عهده دارد  .

Directory
فهرست. نوعی از موتورهای جستجوگر که پایگاه داده آن توسط ویراستاران تکمیل  می گردد. در آنها سایت ها در گروههایی موضوعی دسته بندی می شوند  .

keyword
بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه گفته می شود. اما غالبا منظور کلماتی است که دوست داریم با آنها رتبه های مناسبی کسب کنیم  .

keyword Density
چگالی کلمه، منظور تعداد دفعات تکرار واژه های کلیدی در مقایسه با سایر کلمات متن است  .

Keyword Staffing

تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه. این کار تقلب محسوب می شود  .

Tinny Text

نوشتن متن با اندازه های بسیار کوچک و ریز به گونه ای که کلمات بسیاری  بدین ترتیب در یک خط قرار داده می شود و به سختی نیز در صفحه قابل رویت  هستند. نوشتن مطالب به این صورت، تقلب محسوب است.

Invisible Text
متن نامرئی. منظور استفاده از متن های همرنگ با پس زمینه صفحه است. متن هایی که از دید کاربران مخفی می ماند. به عنوان مثال اگر پس زمینه یک صفحه سیاه است، متن صفحه نیز با رنگ سیاه نوشته می شود تا دیده نشود . این نوع متن ها از مصادیق تقلب می باشند.

Spam
تقلب، به تمام تلاش هایی گفته می شود که به کمک آن سعی می شود از راه های غیر معمول، رتبه های بالایی کسب شود. .یا در اختیار گذاردن اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر آنرا دوست ندارند (اطلاعات ناخواسته) مانند تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم، استفاده از متن های هم رنگ زمینه و ...

Alt Tag
محتوای این شناسه، متنی است که یک عکس را  توضیح می دهد

Deep Crawle

به معنای این است که موتور جستجوگر، می تواند صفحات زیادی از یک سایت را در پایگاه داده اش قرار دهد. موتور جستجوگر هرچه پایگاه داده اش بزرگتر باشد، صفحات بیشتری از یک سایت را می تواند در پایگاه داده اش قرار دهد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

Robots.txt
با این فایل متنی و ساده، میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک سایت را می توان کنترل کرد.

META robots tag
به کمک این شناسه میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک صفحه را می توان کنترل کرد.

Link
پیوند. در واقع پلی بین دو صفحه است. به کمک آن می توان از یک صفحه به صفحه دیگر رفت.

Link Popularity
مقصود این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوندها به سایتی مشخص رفت.

Link Reputation
اشاره به این دارد که سایر سایت ها درباره سایتی که بدان لینک داده اند، چه می گویند. عموما در این موارد عنوان، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد، بررسی می شوند.

Learn Frequency
بعضی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی تغییر می کند (به روز می گردد) و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.

URL-Uniform Resource Locator
به آدرس منحصر به فرد هر منبع موجود در اینترنت گفته می شود. این منبع می تواند یک صفحه وب، یک فایل متنی و... باشد

Stop Word
به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسیار استفاده شده است. کلماتی نظیرthe, a, an, web www, home page, و ...

Meta tags
به کمک این شناسه ها، اطلاعاتی از صفحه در اختیار بینندگان (موتور جستجوگر، مرورگرها و ...) قرار داده می شود.

META Keywords
به کمک آن، کلمات کلیدی صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

META Deion
به کمک آن، توضیحی مختصر از صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

Stemming
به معنای این است که موتور جستجوگر می تواند صورت های مختلف یک کلمه را جستجو کند. به عنوان مثال با جستجوی swim موتور جستجوگر به دنبال    swimmer ،swimming  نیز می گردد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

Rank
رتبه یک صفحه در نتایج جستجو است زمانی که جستجویی مرتبط با محتوای آن صفحه انجام می شود.

Spamdexing
مختصر شده spam indexing است. منظور طراحی و معرفی صفحاتی به موتورهای جستجوگر است که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورند. موتورهای جستجوگر تمایل دارند که کاربران بارها و بارها به آنها مراجعه کنند و کیفیت بالای نتایج می تواند این روند را تضمین کند. لذا آنها هرکدام به نوعی سعی در تشخیص صفحاتی دارند که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورد. برخی از این موارد عبارتند از: ساختن صفحاتی که همگی دارای محتوای یکسانی اند، تکرار یک کلمه بیش از حد و ...

Comment
توضیحاتی است که طراحان سایت در لابلای کدهای HTML می گنجانند تا برای فهمیدن وظیفه بخش های متفاوت کدهای HTML در مراجعات آتی نیازی به صرف وقت بسیار نداشته باشند.


نوشته شده در دوشنبه 90/1/29ساعت 12:4 صبح توسط محمٌدرضا سیردانی نظرات ( ) |

   1   2      >